Huisartsenpraktijk Schuttevaer
Waar kunnen wij u mee helpen?
Herhaal medicatie
U kunt uw herhaalmedicatie online bestellen op MijnGezondheid.netBestel uw herhaalmedicatie snel en gemakkelijk online via het patiënten portaal MijnGezondheid.net.
|
U kunt herhaalmedicatie ook bestellen via de receptenlijnU kunt de receptenlijn 24 uur per dag bellen. Herhaalmedicatie die op werkdagen voor 10:00 uur is aangevraagd, kunt u de volgende dag na 14.00 uur afhalen bij de apotheek. |
Afspraak maken
Het is mogelijk om, naast het maken van een telefonische afspraak, ook online via MgN een afspraak te maken. In verband met het coronavirus vragen wij u om niet onaangekondigd naar de praktijk te komen.
Nieuwsfeiten en aanmelden MgN
U kunt uw vraag stellen op MijnGezondheid.netE-consult
Klik hieronder op de link van uw eigen huisarts: |
Bespreekt u uw medische klachten liever direct met een van onze medewerkers?Elke werkdag open van 08:00 tot 17:00 uur.
|
In- of uitschrijven
Inschrijven in onze praktijk
Wanneer u zich in onze praktijk wilt laten inschrijven kunt u dat doen d.m.v. het mailen en/of posten van uw inschrijvingsformulier met daarbij een kopie van ID kaart of paspoort. U kunt hier klikken op het inschrijfformulier.
Inschrijven
- Wanneer u reeds een huisarts heeft in Dedemsvaart, verzoeken wij u eerst telefonisch contact op te nemen of langs de balie te komen.
- Laat u zich uitschrijven bij uw vorige huisarts en vraag of deze uw gegevens naar ons op wil sturen.
- Vergeet u niet uw zorgverzekeraar te informeren.
- Graag zien wij uw ID bewijs of rijbewijs ter identificatie.
- Voor patiënten die woonachtig zijn in de randgebieden van Balkbrug en / of Dedemsvaart is inschrijven in onze praktijk mogelijk wanneer de afstand van de huisartsenpraktijk tot het woonadres van de patiënt binnen 15 minuten met de auto te rijden is en er geen huisarts in de woonplaats van patiënt of dichterbij het woonadres van patiënt gevestigd is.
Verhuizen
Indien u buiten uw huidige woonplaats gaat verhuizen dan is het verstandig om een huisarts te zoeken in uw nieuwe woonplaats.
Vul hierbij het onderstaande machtigingsformulier in, wij zorgen dan dat uw medische gegevens bij uw nieuwe huisarts terecht komen.
U kunt hier klikken op het machtingsformulier.
Tip of klacht melden
Een klacht? Bespreek uw onvrede met uw huisarts.
Wanneer u ontevreden bent, stellen wij het op prijs dat u dit met ons bespreekt. Wanneer wij op de hoogte zijn van uw onvrede, kunnen wij proberen dit voor u op te lossen. Aan het einde van deze pagina vindt u een klachtenformulier , u kunt dit formulier invullen en versturen, wij nemen dan zo snel mogelijk contact met u op.
Is dit lastig voor u of komt u er met ons niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen de klacht te bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk.
U kunt deze klachtenfunctionaris bereiken op telefoonnummer (088) 0229100.
Als u er met uw huisarts én met bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat voltallig uit een voorzitter (jurist) en uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris die ook jurist is.
Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend. Meer informatie http://www.skge.nl.
VACATURE ALERT! Word jij onze nieuwe collega?
Moet ik naar de dokter
Voordat u belt, bepaal binnen 1 minuut of u naar de dokter moet.
Wij geven u direct advies.
Handig om te weten
Veel patiënten bellen in geval van ‘spoed’ direct met de huisartsenspoedpost, terwijl dit niet altijd noodzakelijk is. Zij kunnen bijvoorbeeld gebruik maken van online informatie op thuisarts.nl, of wachten tot de volgende werkdag om een afspraak te maken bij de eigen huisarts. Doordat deze patiënten toch gebruik maken van acute zorg, zijn er langere wachttijden aan de telefoon bij de huisartsenpost en raakt de acute zorg sneller overbelast.
Zie bovenstaande afbeelding om de juiste keuze te maken en daarmee huisartsen en posten om acute zorg overdag en in de avond-nacht-weekend toekomstbestendig te maken.
U kunt uw urine elke werkdag inleveren van 08.00 uur tot 09.30 uur.
Daarna kan de urine helaas niet meer beoordeeld worden.
Alleen in overleg met de praktijk is het mogelijk om de urine op een later tijdstip te laten beoordelen!!
Onlangs is de digitale zelftriage op de website Moetiknaardedokter.nl ook beschikbaar gekomen in het Oekraïens (de 9de negende taal). Hiermee kunnen o.a. huisartsen Oekraïense vluchtelingen voorzien van digitale zorginformatie in hun eigen taal.
Let op!
1.Gebruikt u medicatie die door de specialist is voorgeschreven en heeft u hiervoor een herhaalrecept nodig?
Neemt u dan contact op met de secretaresse van de specialist. De specialist voorziet u dan van een herhaalrecept.
Herhaalrecepten van medicatie die door uw eigen huisarts is voorgeschreven kunt u 24 uur per dag aanvragen via
MijnGezondheid.net, de herhaalreceptenlijn en via het Digitaal Medicatie Dossier van Apotheek Avereest.
2.Medicatie aangevraagd bij de apotheek voor tien uur in de ochtend op
ma-.di-.woe-.donderdag?
Uw medicijnen kunt u de volgende middag na 14.00 uur afhalen.
Op vrijdagmorgen voor tien uur aangevraagd?
Uw medicijnen liggen op maandag na 14.00 uur voor u klaar.(m.u.v. feestdagen)
Hoesten is een natuurlijke manier om de luchtpijp, keel en longen schoon te maken. Door te hoesten haalt u daar slijm, stof en vuil weg.
Waardoor ontstaat hoesten?
Aan de binnenkant van uw luchtpijp en longen zit slijmvlies. Dit is huid met een laagje slijm. Eronder liggen zenuwen. Als het slijmvlies beschadigd is, worden deze zenuwen eerder geprikkeld. Hierdoor gaat u hoesten. Ook gaat het slijmvlies vaak meer slijm maken. Ook hierdoor gaat u hoesten.
Als u veel moet hoesten, kunt u een schrale keel krijgen. Door de schrale keel kunt u nog meer gaan hoesten.
Wat kunt u zelf doen tegen hoesten:
- Schraap de keel niet;
- Drink regelmatig iets (bijvoorbeeld water of thee);
- Drink eventueel thee met honing, dit verzacht de keel.
- Bij vastzittende hoest kunt u stomen. Let hierbij op het volgende:
o Gebruik geen kokend water, hierdoor kunt u zich verbranden!
o Jonge kinderen mogen niet stomen, vanwege het verbrandingsgevaar.
o Gebruik geen menthol. Dit helpt niet en kan de luchtwegen juist irriteren.
- Bij verkoudheid: een neusspray met zout water kan helpen om uw neus open te houden. U hoeft dan minder door uw mond te ademen. Dit is beter voor uw slijmvliezen, die blijven dan vochtiger. Door droge slijmvliezen kunt u meer gaan hoesten.
- Hoestdrankjes en andere hoestmiddelen helpen niet. U gaat er niet minder door hoesten. Ze lossen ook geen slijm op. Wel kunnen sommige middelen bijwerkingen hebben. Uw huisarts schrijft deze middelen daarom liever niet voor. Voorbeelden van deze hoestmiddelen zijn: codeïne, noscapine en acetylcysteine (fluimicil).
Via de onlineservice MgN of via de app Medgemak, kunt u een afspraak maken of een vraag stellen aan uw huisarts.
Heeft u MgN en heeft u een afspraak gemaakt, krijgt u hiervan ook een herinneringsbericht.Vanaf nu hebben wij voor het maken van een afspraak een aparte agenda aangemaakt.
U hoeft daardoor niet zelf meer te kiezen voor een behandelaar. (ARTS/ASSISTENTE/PA)De assistente beoordeelt samen met de arts door wie u het best kunt worden gezien. Geef daarom in de tekst duidelijk aan waarvoor u deze spreekuurafspraak maakt.
Het door u gekozen tijdstip blijft zoveel mogelijk hetzelfde.
Via een PGO (persoonlijke gezondheidsomgeving) kunt u in onze
praktijk ook uw medische gegevens bekijken of downloaden. Voor een PGO-keuze: zie
https://www.pgo.nl/
Twijfel je of de huisarts een verwijzing moet schrijven? Wil je vaststellen of de huisarts betrokken moet worden bij het aanvragen van herhaalmedicatie? Of heb je andere vragen? Dit zijn voorbeelden van vragen waarop je op deze pagina van verwijsafspraken.nl de antwoorden vindt.
Openingstijden
Onze dienstverlening
Medewerkers
Aandachtsgebied;
- Palliatieve zorg
Aandachtsgebied;
- Sportgeneeskunde
Aandachtsgebied;
- abdominale of buik echografie
Aandachtsgebied;
- Specialist ouderengeneeskunde
Aandachtsgebied;
Aandachtsgebied:
- Vrouwenspreekuur.
Aandachtsgebieden:
- Astma/ COPD
- Diabetes Mellitus
- Hypertensie/Cardiovasculair Risicomanagement
- Stoppen met roken begeleiding.
Aandachtsgebieden:
- Diabetes Mellitus
- Hypertensie/Cardiovasculair Risicomanagement
- Ouderenzorg
Aandachtsgebieden:
- Hypertensie/Cardiovasculair Risicomanagement
- Diabetes Mellitus
Aandachtsgebied:
- Geestelijke gezondheidszorg
Aandachtsgebied:
- Geestelijke gezondheidszorg
Aandachtsgebieden:
- Triagist
- Diabetes Mellitus controle
- Spreekuur ondersteuning huisarts op het gebied van CVRM
- Uitstrijkjes Bevolkingsonderzoek Baarmoederhalskanker
- Begeleiding bij “stoppen met roken”
Aandachtsgebieden:
- Triagist
- Begeleiding bij stoppen met roken
- Lean
- Teamleidster POHs
Aandachtsgebied:
- Triagist
- Spreekuur ondersteuner huisarts
- Administratie
- Begeleiding stagiaires
Aandachtsgebied:
- Triagist
- Spreekuur ondersteuner huisarts
- Media
- Griepcampagne
- Protocollen beheer
Aandachtsgebied:
- Triagist
- Administratie
- Spreekuur ondersteuner huisarts
- Begeleiding stagiaires
Aandachtsgebied:
- Triagist
Aandachtsgebied:
- Triagist
Thuisarts.nl
Zoekt u specifieke informatie over gezondheid en ziekten?
Voor medische informatie verwijzen wij u graag door naar de website Thuisarts.nl.
Thuisarts.nl geeft betrouwbare en onafhankelijke informatie over gezondheid en ziekten.
Geef in onderstaand zoekveld aan waar u naar op zoek bent
Apotheek.nl
Zoekt u specifieke informatie over medicijnen?
Voor informatie over medicijnen verwijzen wij u graag door naar de website Apotheek.nl.
Apotheek.nl geeft betrouwbare en onafhankelijke informatie over medicijnen.
Geef in onderstaand zoekveld aan waar u naar op zoek bent
