Waar kunnen wij u mee helpen?

Start dropdown content

Herhaal medicatie

U kunt uw herhaalmedicatie online bestellen op MijnGezondheid.net

Bestel uw herhaalmedicatie snel en gemakkelijk online via het patiënten portaal MijnGezondheid.net.

 

 

 

Naar MijnGezondheid.net

Ik wil meer informatie

Ik wil me aanmelden

U kunt herhaalmedicatie ook bestellen via de receptenlijn

Bel (0523) 629333

U kunt de receptenlijn 24 uur per dag bellen. Herhaalmedicatie die op werkdagen voor 10:00 uur is aangevraagd, kunt u de volgende dag na 14.00 uur afhalen bij de apotheek.

 

Einde dropdown content, druk om terug te keren naar de buttonrij
Start dropdown content
sluiten

Afspraak maken

Het is mogelijk om, naast het maken van een telefonische afspraak, ook online via Mijngezondheid.net (MgN) een afspraak te maken.  
Wanneer het druk is aan de telefoon kunt u een terugbelverzoek achter laten. De assistente belt u dan op het door u gekozen tijdsvak terug.

Einde dropdown content, druk om terug te keren naar de buttonrij
Start dropdown content
sluiten

Nieuwsfeiten en aanmelden MgN

U kunt uw vraag stellen op MijnGezondheid.net

E-consult
Met een e-consult kunt u minder dringende vragen voorleggen aan uw huisarts, praktijkondersteuner of assistente. Stel uw vraag direct via het patiënten portaal MijnGezondheid.net.

 

 

 

Naar MijnGezondheid.net

Klik hieronder op de link van uw eigen huisarts: 

Aanmelden voor Dokter Bolt.

 

Bespreekt u uw medische klachten liever direct met een van onze medewerkers?

(0523) 629333

Elke werkdag open van 08:00 tot 17:00 uur.

 

 

Einde dropdown content, druk om terug te keren naar de buttonrij
Start dropdown content
sluiten

In- of uitschrijven

Inschrijven in onze praktijk

Wanneer u zich in onze praktijk wilt laten inschrijven kunt u dat doen d.m.v. het mailen en/of posten van uw inschrijvingsformulier met daarbij een kopie van ID kaart of paspoort.  U kunt hier klikken op het inschrijfformulier.

Inschrijven

  • Wanneer u reeds een huisarts heeft in Dedemsvaart, verzoeken wij u eerst telefonisch contact op te nemen of langs de balie te komen.
  • Laat u zich uitschrijven bij uw vorige huisarts en vraag of deze uw gegevens naar ons op wil sturen.
  • Vergeet u niet uw zorgverzekeraar te informeren.
  • Graag zien wij uw ID bewijs of rijbewijs ter identificatie.
  • Voor patiënten die woonachtig zijn in de randgebieden van Balkbrug en / of Dedemsvaart is inschrijven in onze praktijk mogelijk wanneer de afstand van de huisartsenpraktijk tot het woonadres van de patiënt binnen 15 minuten met de auto te rijden is en er geen huisarts in de woonplaats van patiënt of dichterbij het woonadres van patiënt gevestigd is.

Verhuizen

Indien u buiten uw huidige woonplaats gaat verhuizen dan is het verstandig om een huisarts te zoeken in uw nieuwe woonplaats.

Vul hierbij het onderstaande machtigingsformulier in, wij zorgen dan dat uw medische gegevens bij uw nieuwe huisarts terecht komen.

 U kunt hier klikken op het machtigingsformulier.

Einde dropdown content, druk om terug te keren naar de buttonrij
Start dropdown content
Einde dropdown content, druk om terug te keren naar de buttonrij
Start dropdown content

Tip of klacht melden

Een klacht? Bespreek uw onvrede met uw huisarts.

Wanneer u ontevreden bent, stellen wij het op prijs dat u dit met ons bespreekt. Wanneer wij op de hoogte zijn van uw onvrede, kunnen wij proberen dit voor u op te lossen. Aan het einde van deze pagina vindt u een klachtenformulier , u kunt dit formulier  invullen en versturen, wij nemen dan zo snel mogelijk contact met u op.

Is dit lastig voor u of komt u er met ons niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen de klacht te bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk.

U kunt deze klachtenfunctionaris bereiken op telefoonnummer  (088) 0229100.

Als u er met uw huisarts én met bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat voltallig uit een voorzitter (jurist) en uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris die ook jurist is.

Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend. Meer informatie http://www.skge.nl.


  • Uw gegevens

    Degene die de tip of klacht indient
  • Gegevens van de patiënt

    Dit kan ook de vertegenwoordiger of nabestaande van de patiënt zijn.
  • Bijvoorbeeld ouder, echtgenote
  • Aard van de tip of klacht

  • :
  • Meerdere keuzes mogelijk


    Bij het versturen van dit formulier geef ik toestemming dat deze gegevens mogen worden gebruikt ten behoeve van de verwerking van de tip of klacht
    Uw gegevens zullen niet worden gebruikt voor andere doeleinden en niet worden verstrekt aan derden. Uw gegevens kunnen te allen tijde weer worden verwijderd.
    Voor volledige informatie over het verwerken van uw gegevens zie onze privacystatement


Welkom bij huisartsenpraktijk Schuttevaer

Over onze praktijk;

In onze praktijk werken we samen als een hecht team met als missie goede zorg te leveren aan onze patiënten. Omdat wij het belangrijk vinden dat er voldoende huisartsen en andere medewerkers worden opgeleid, werken ook artsen - en huisartsen in opleiding en stagiaires van de opleidingen tot doktersassistente en praktijkondersteuner in onze praktijk. 

MgN;

Bent u al bekend met het patiënten portaal Mijn Gezondheid.net.? Via dit portaal kunt u veilig via de computer een afspraak maken met uw huisarts of een vraag stellen.(e-consult) Ook kunt u via dit portaal een foto insturen m.b.t. bijvoorbeeld een vlekje op de huid waar u een vraag over heeft. De huisarts geeft u dan via dit portaal (beveiligd) antwoord op uw vraag. U hoeft hier niet voor thuis te blijven en vindt een melding in uw mailbox wanneer uw huisarts heeft geantwoord. Daarnaast kunt u via dit patiënten portaal uw lab uitslagen inzien of herhaalmedicatie aanvragen.

(Mocht uw mailadres zijn gewijzigd, wilt u dit (via MgN) doorgeven aan de praktijk?)

 

Wist u dat u informatie over uw gezondheidsklachten en wat u hieraan zelf alvast aan kunt doen kunt vinden op Thuisarts.nl?

De agenda van de huisarts

  • Een deel van onze agenda is gereserveerd voor spoedzorg: die plekken houden we open tot op de dag zelf.
  • Een ander deel is ingeruimd voor problemen die al wat langer bestaan, die kan al wel van te voren ingevuld worden.
  • Er is tijd ingeruimd voor wekelijks spreekuur in het verzorgingstehuis, verpleeghuis, hospice.
  • En er is tijd gereserveerd voor overleg met de assistentes en praktijkondersteuners.
  • Ook als de assistente een zelfstandig advies geeft, legt ze het voor aan de huisarts voor akkoord.
  • De praktijkondersteuners overleggen vooral op het moment dat er meerdere mogelijkheden van therapie zijn.

 

Heldere verwijsafspraken voor iedereen.

Vraagt u zich soms af of u een verwijzing nodig heeft? Of wilt u weten hoelang een verwijzing geldig is of dat u misschien een nieuwe verwijzing van uw huisarts of specialist nodig heeft? U vindt hier het antwoord op al deze vragen. 
 
De verwijsafspraken zijn nl. vastgelegd voor alle verwijzers, zoals huisartsen en medisch specialisten, en andere professionals die betrokken zijn bij een verwijzing.  Ook voor patiënten geeft het document helderheid over de bestaande verwijsafspraken.

 

 

Lees Meer

Moet ik naar de dokter

Voordat u belt, bepaal binnen 1 minuut of u naar de dokter moet.

Wij geven u direct advies.

 

Handig om te weten

Spoedgeval? Zo kies je de juiste zorg

Veel patiënten bellen in geval van ‘spoed’ direct met de huisartsenspoedpost, terwijl dit niet altijd noodzakelijk is. Zij kunnen bijvoorbeeld gebruik maken van online informatie op thuisarts.nl, of wachten tot de volgende werkdag om een afspraak te maken bij de eigen huisarts. Doordat deze patiënten toch gebruik maken van acute zorg, zijn er langere wachttijden aan de telefoon bij de huisartsenpost en raakt de acute zorg sneller overbelast.

Zie bovenstaande afbeelding om de juiste keuze te maken en daarmee huisartsen en posten om acute zorg overdag en in de avond-nacht-weekend  toekomstbestendig te maken.

“Niet verschenen” tarief Afspraak niet afgezegd?

Dan volgt een rekening Het komt steeds vaker voor dat een patiënt zonder bericht niet op de afspraak verschijnt. Daarmee wordt een plek bezet gehouden, die een andere patiënt had kunnen benutten. Gezien de huidige drukte is dat erg vervelend. Conform het advies van de Landelijke Huisartsen Vereniging (LHV) zullen ook wij een tarief in rekening brengen. Voor meer informatie hierover zie de bijlage.

Blaasontsteking?

U kunt uw urine elke werkdag inleveren van 08.00 uur tot 09.30 uur. 
Daarna kan de urine helaas niet meer beoordeeld worden.

Alleen in overleg met de praktijk is het mogelijk om de urine op een later tijdstip te laten beoordelen!!

 

Website 'Moet ik naar de dokter' ook beschikbaar in het Oekraïens.Сайт «Чи йти до лікаря» також доступний українською мовою

Onlangs is de digitale zelftriage op de website Moetiknaardedokter.nl ook beschikbaar gekomen in het Oekraïens (de 9de negende taal). Hiermee kunnen o.a. huisartsen Oekraïense vluchtelingen voorzien van digitale zorginformatie in hun eigen taal.

Herhaalmedicatie specialist of via de huisarts?

Let op!

1.Gebruikt u medicatie die door de specialist is voorgeschreven en heeft u hiervoor een herhaalrecept nodig?
   Neemt u dan contact op met de secretaresse van de specialist. De specialist voorziet u dan van een herhaalrecept.
   Herhaalrecepten van medicatie die door uw eigen huisarts is voorgeschreven kunt u 24 uur per dag aanvragen via
   MijnGezondheid.net, de herhaalreceptenlijn en via het Digitaal Medicatie Dossier van Apotheek Avereest.

2.Medicatie aangevraagd bij de apotheek voor tien uur in de ochtend op
  ma-.di-.woe-.donderdag?
  Uw medicijnen kunt u de volgende middag na 14.00 uur afhalen.
  Op vrijdagmorgen voor tien uur aangevraagd?
  Uw medicijnen liggen op maandag na 14.00 uur voor u klaar.(m.u.v. feestdagen)

 

Hoesten is een natuurlijke manier om de luchtpijp, keel en longen schoon te maken. Door te hoesten haalt u daar slijm, stof en vuil weg.

Waardoor ontstaat hoesten?

Aan de binnenkant van uw luchtpijp en longen zit slijmvlies. Dit is huid met een laagje slijm. Eronder liggen zenuwen. Als het slijmvlies beschadigd is, worden deze zenuwen eerder geprikkeld. Hierdoor gaat u hoesten. Ook gaat het slijmvlies vaak meer slijm maken. Ook hierdoor gaat u hoesten.

Als u veel moet hoesten, kunt u een schrale keel krijgen. Door de schrale keel kunt u nog meer gaan hoesten.

 

Wat kunt u zelf doen tegen hoesten:

  • Schraap de keel niet;
  • Drink regelmatig iets (bijvoorbeeld water of thee);
  • Drink eventueel thee met honing, dit verzacht de keel.
  • Bij vastzittende hoest kunt u stomen. Let hierbij op het volgende:

o   Gebruik geen kokend water, hierdoor kunt u zich verbranden!

o   Jonge kinderen mogen niet stomen, vanwege het verbrandingsgevaar.

o   Gebruik  geen menthol. Dit helpt niet en kan de luchtwegen juist irriteren.

  • Bij verkoudheid: een neusspray met zout water kan helpen om uw neus open te houden. U hoeft dan minder door uw mond te ademen. Dit is beter voor uw slijmvliezen, die blijven dan vochtiger. Door droge slijmvliezen kunt u meer gaan hoesten.
  • Hoestdrankjes en andere hoestmiddelen helpen niet. U gaat er niet minder door hoesten. Ze lossen ook geen slijm op. Wel kunnen sommige middelen bijwerkingen hebben. Uw huisarts schrijft deze middelen daarom liever niet voor. Voorbeelden van deze hoestmiddelen zijn: codeïne, noscapine en acetylcysteine (fluimicil).  

 

Lees meer

MgN
Via de onlineservice MgN of via de app Medgemak, kunt u een afspraak maken of een vraag stellen aan uw huisarts.
Heeft u MgN en heeft u een afspraak gemaakt, krijgt u hiervan ook een herinneringsbericht.
 
Vanaf nu hebben wij voor het maken van een afspraak een aparte agenda aangemaakt. 
U hoeft daardoor niet zelf meer te kiezen voor een behandelaar. (ARTS/ASSISTENTE/PA) 
De assistente beoordeelt samen met de arts door wie u het best kunt worden gezien. Geef daarom in de tekst duidelijk aan waarvoor u deze spreekuurafspraak maakt. 
Het door u gekozen tijdstip blijft zoveel mogelijk hetzelfde.
 
Vind je het lastig te bepalen in welke situaties de huisarts betrokken moet worden en wanneer niet

Twijfel je of de huisarts een verwijzing moet schrijven? Wil je vaststellen of de huisarts betrokken moet worden bij het aanvragen van herhaalmedicatie? Of heb je andere vragen? Dit zijn voorbeelden van vragen waarop je op deze pagina van verwijsafspraken.nl de antwoorden vindt.

 

Huisbezoek
  • Bel voor het aanvragen van een huisbezoek het praktijknummer 0523-629333
  • Wanneer het niet mogelijk is om zelf naar de praktijk te komen bijvoorbeeld omdat u te ziek, (tijdelijk) gehandicapt of slecht ter been bent, kan de huisarts u ook thuis bezoeken
  • De assistente beoordeelt, eventueel samen met de huisarts, of een huisbezoek afgelegd wordt. Omdat de praktijk betere mogelijkheden biedt voor onderzoek en behandeling, zult u zoveel mogelijk worden verzocht naar de praktijk te komen.
Triage

Op onze website

www.huisartsengroepavereest.nl/zorgverlener/huisartsenpraktijk-schuttevaer/

Staat een kopje: (app)

  • Moet ik naar de dokter
  • Voordat u belt, bepaal binnen 1 minuut of u naar de dokter moet
    Wij geven u direct advies

Als u met de praktijk belt, gaat de assistente aan de hand van de triagewijzer bepalen door wie en wanneer u gezien moet worden of dat u beter een zelfzorgadvies kunt krijgen. Als u al eerder voor een bepaald probleem naar de dokter of Physician assistant geweest bent, proberen we bij dezelfde persoon het vervolgconsult in te plannen, mits de wachttijd dan niet te lang wordt.

Zelf kiezen voor je gezondheid
  • We hopen dat de mensen in Dedemsvaart zelf verantwoordelijkheid nemen om zo gezond mogelijk te leven.
  • Dus we verwachten ook dat mensen zelf voor hun uitslagen bellen en herhaalafspraken maken. En ook dat ze zelf meedenken in welke behandeling het beste voor hen is.
  • Goede adviezen zijn te vinden op: thuisarts.nl
Mijn kind heeft koorts

Zie onderstaande link betreft informatie over kinderen en koorts. 

 

https://www.thuisarts.nl/sites/default/files/Mijn%20kind%20heeft%20koorts%20stoplichtboekje.pdf

Openingstijden

Onze dienstverlening

  • De assistentes kunnen adviezen geven over eenvoudige en veelvoorkomende problemen. Zij zorgen voor een zo goed mogelijk contact tussen u en de dokter. Daarom hebben zij soms aanvullende gegevens van u nodig. Alle informatie is vertrouwelijk, want ook voor assistentes geldt het beroepsgeheim.

    Diensten assistentes:
    U kunt bij de assistente een afspraak maken voor o.a.:

    • verbinden van wonden
    • driemaandelijkse controles bloeddruk en diabetes
    • verwijderen van hechtingen
    • uitspuiten van oren
    • vaccinaties
    • zwangerschapstest na verzoek van arts
    • aanstippen van wratten
    • longfunctieonderzoek
    • begeleiding bij “stoppen met roken”
    • het maken van een cervixuitstrijkje in het kader van het Bevolkingsonderzoek
  • De Praktijkondersteuners richten zich vooral op mensen met chronische gezondheidsproblemen, zoals diabetes, astma of hoge bloeddruk. Zij doen de jaarcontroles en geven begeleiding en advies.

    Diensten praktijkondersteuners:
    U kunt bij de praktijkondersteuner een afspraak maken voor o.a.:

    • Jaarcontrole diabetes en hoge bloeddruk
    • Begeleiding bij “stoppen met roken”
    • Controle astma / COPD
  • Bij Praktijkondersteuner Jenneke Meier kunt u terecht voor klachten m.b.t. incontinentie en vragen over anticonceptie. Het is ook mogelijk om bij haar een afspraak te maken voor overgangsklachten, SOA’s en menstruatieklachten.

    Incontinentie
    Een groot aantal mensen kan de urine niet goed ophouden bij inspanning, zoals hoesten, niezen, lachen, springen of tillen. Anderen moeten plotseling plassen en kunnen dat niet ophouden. Mannen kunnen last hebben van “voor- of nadruppelen”. De een heeft het zo nu en dan, de ander heeft er voortdurend last van. Bij vrouwen komt het vaker voor dan bij mannen. Mannen hebben er vooral op latere leeftijd last van, bij vrouwen kan het ook op jonge leeftijd voorkomen.

    Wij kunnen ons voorstellen dat dit niet iets is, waar u makkelijk over praat. En zeker niet in de praktijk aan de balie.

    Vanzelfsprekend kunt u voor deze klachten een afspraak maken bij de huisarts, maar het is ook mogelijk om eerst een afspraak te maken bij onze praktijkondersteuner Jenneke Meier. We gaan in op het probleem, kijken of er wat moet gebeuren en bekijken samen met u de verschillende mogelijkheden. Ook als u incontinentiemateriaal gebruikt wat u niet goed bevalt of u heeft andere vragen, kunt u altijd een afspraak maken. Tijdens een persoonlijk gesprek op het incontinentiespreekuur kan Jenneke u meer vertellen over onder andere:

    • Mogelijkheden tot vermindering óf herstellen van de incontinentie.
    • Adviezen over en begeleiding bij behandeling, leefstijl, incontinentiemateriaal.
    • Welke materialen en producten zijn er en wat is voor u het meest geschikt.

    Natuurlijk overlegt zij met uw eigen huisarts en verwijst u eventueel terug voor een lichamelijk onderzoek.

    Kortom, schroom niet om voor dit lastige probleem een afspraak te maken!

    Anticonceptie
    U kunt ook een afspraak bij Jenneke maken als u een vraag heeft over anticonceptie.

    • Welke vorm van anticonceptie is geschikt voor mij.
    • De anticonceptie die ik gebruik bevalt me niet.
    • Uitleg anticonceptie aan eerste gebruikers
    • enz…

    Ook hierover overlegt zij natuurlijk met uw eigen huisarts.

    Brochure Urogynaecologisch spreekuur

    Klik hier voor een brochure met algemene informatie over het gezamenlijk spreekuur Urologie/ Gynaecologie binnen de Huisartsengroep Avereest.

  • Er wordt tegenwoordig veel gereisd. Wanneer je reist naar een land waar de hygiënische omstandigheden anders zijn dan hier in Nederland, bestaat het risico dat je een infectieziekte oploopt. Bovendien zijn er elders soms ziektes die wij hier niet (meer) hebben. Het kan raadzaam zijn je voor dergelijke ziektes te laten vaccineren.

    Voor alle cliënten van de huisartsengroep Avereest (Dedemsvaart en Balkbrug) wordt de reizigersadvisering verzorgd door de Latyruspraktijk. Henriëtte (assistente) en Mw. Boerma (huisarts) verzorgen samen dit spreekuur.

    Afhankelijk van de reis die u gaat maken, de landen die u bezoekt en uw algehele gezondheidstoestand wordt een advies op maat gegeven. Soms wordt er telefonisch overleg gepleegd; het kan ook zijn dat u op het spreekuur wordt uitgenodigd. Het advies bestaat uit voorlichting over bv eten en drinken, specifieke gezondheidsrisico’s per land en vaccinaties of andere medicijnen indien nodig. Vanzelfsprekend is er ruimte voor het stellen van vragen.

    U krijgt een afspraak voor het toedienen van de vaccinaties (of dat gebeurt aansluitend aan het consult). Verder krijgt u schriftelijke informatie mee en een zogenaamd “geel boekje”. Dit laatste is het boekje waarin al uw vaccinaties worden opgeschreven ; dit houdt u zelf bij u.

    De kosten bedragen ongeveer 66 euro per persoon. Dit is zowel het advies (telefonisch of consult) als het toedienen van alle benodigde vaccinaties. Hiernaast komen er nog de kosten voor de vaccins zelf. Deze laatste kosten dient u bij de apotheek te voldoen.

    De meeste verzekeraars vergoeden de kosten grotendeels of helemaal. Het is verstandig als u dit zelf van te voren even nagaat in uw polisvoorwaarden.

    U kunt het formulier voor reizigersadvies invullen en naar de Latyrus praktijk door te sturen. Wij verzoeken u vriendelijk dit formulier zo ruim mogelijk (minimaal 4 weken) voor de geplande reis naar hen toe te sturen. Wij nemen dan contact met u op.

  • Binnen de huisartsengroep Avereest werken drie praktijkondersteuners huisartsen geestelijke gezondheidszorg (POH-GGZ). Zowel in de praktijken van Dedemsvaart, als Balkbrug kunt u een afspraak met één van hen laten plannen via uw huisarts.

    De POH-GGZ worden net als de huisarts vanuit uw zorgverzekering betaald en zijn gebonden aan de regels van de privacy. Na elk gesprek wordt een rapportage voor de huisarts geschreven, hetgeen in uw dossier bij de huisarts komt.

    Voordat u bij de POH-GGZ komt, bent u al bij de huisarts geweest. Deze sluit eerst een lichamelijke oorzaak uit. Blijven uw klachten bestaan dan kan er ook een psychische oorzaak zijn. In overleg met uw huisarts kunt u dan een afspraak bij ons laten inplannen. Dit kan bijvoorbeeld bij de volgende klachten:

    • Spanningsklachten en problemen met betrekking tot het werk.
    • Slaapproblemen
    • Depressie, angst en paniekklachten
    • Psychotische klachten
    • Verslavingsproblemen
    • Relatieproblemen en problemen met opvoeding kinderen
    • Leerproblemen
    • Rouw en traumatische gebeurtenissen
    • Problemen bij het ouder worden.
    • Medicatie begeleiding

    In het eerste gesprek zullen wij uw klachten inventariseren, vaststellen wat er mogelijk aan de hand is en overleggen wat u er het beste aan kunt doen. Wij kunnen begeleiding, coaching en ondersteuning bieden met klachten vermindering als doel, zodat u moeilijke omstandigheden in uw leven makkelijker kunt aangaan. In overleg met u kunnen we u zo nodig doorverwijzen naar een specialistische behandeling zoals een psycholoog, psychosociaal therapeut of algemeen maatschappelijk werk.

    • Mevrouw van den Berg, POH-GGZ      
    • Mevrouw Nieuwenbroek, POH GGZ
    • Mevrouw Weelink, POH GGZ

     

    Telefonisch bereikbaar:
    Balkbrug T: 0523-656384
    Schuttevaer T. 0523-629333
    Latyrus T. 0523-612363

  • Setara, Elisa en Ellen hebben de functie Spreekuur Ondersteuner Huisarts (SOH)

    Wat houdt dit in?

    Een doktersassistente die voor deze functie is opgeleid, kan de huisarts ondersteunen in het dagelijkse spreekuur. De SOH kan patiënten die met spoed zorg nodig hebben de aandacht geven die op dat moment nodig is. Het gaat hierbij om situaties die niet levensbedreigend zijn, maar waarbij wel spoed geboden is. Denk hierbij bijvoorbeeld aan allergische reacties of brandwonden, keelklachten, klein letsel en andere veelvoorkomende klachten. De SOH kan patiënten met deze klachten zien, zij kan deze klachten afhandelen en als het nodig is kan zij de patiënt doorverwijzen. Dit geeft de huisarts meer rust in de dagelijkse spreekuren, omdat de huisarts in deze situaties de patiënt met een gerust hart kan toevertrouwen aan de zorg van deze speciaal opgeleide doktersassistente. Hierdoor heeft de huisarts meer tijd voor de complexere zorgsituaties. Natuurlijk zal de SOH altijd de hulp en het advies van de huisarts inroepen als dat nodig is.

     

  • De huisarts verwijdert o.a.

    • moedervlekken
    • vetbulten
    • cystes

    en doet operaties aan teen- en vingernagels.

  • Het Vechtgenotenhuis is een ontmoetingsplek voor kankerpatiënten, ex-kankerpatiënten en hun naasten. Lotgenotencontact staat centraal: samen praten, iets drinken
    of wandelen. Er worden diverse (creatieve) workshops, thema-avonden of ontspannende activiteiten georganiseerd.
    Meer informatie of activiteiten vindt u op de website van Stichting Vechtgenoten

  • Een physician assistant (ook wel PA) is iemand die medische en medisch-ondersteunende handelingen van een arts overneemt, zoals het uitvoeren van lichamelijke onderzoeken en het afnemen van de anamnese bij patiënten. De physician assistant werkt altijd onder supervisie van de arts, die eindverantwoordelijk is voor de behandeling.

  • Contact met de huisarts na een ziekenhuis opname

    Het kan voorkomen dat u in contact komt met een andere zorgverlener dan uw huisarts. Bijvoorbeeld een specialist in het ziekenhuis, de ambulance dienst of een huisartsenpost in een andere regio. Dit kan een indrukwekkende ervaring voor u zijn, die u wellicht wilt bespreken met uw huisarts. Meestal krijgt de huisarts bericht van een contact die een patiënt heeft met een zorgverlener, bijvoorbeeld als het gaat om een ziekenhuisopname. Dergelijke berichten worden in onze praktijk door verschillende medewerkers verwerkt. Hierdoor kan het gebeuren dat uw eigen huisarts het bericht niet ziet en geen contact met u opneemt. Wanneer u naar aanleiding van een behandeling of gebeurtenis contact wenst met een huisarts dan adviseren wij u om ons dit te laten weten! Neemt u gerust telefonisch contact op met de huisartsenpraktijk. De assistente staat u graag te woord, zodat met u overlegd kan worden of een afspraak met de huisarts, een telefonisch gesprek of een visite gewenst is.

Medewerkers

I. Bolt
Praktijkhoudend huisarts

Aandachtsgebied;

  • Sportgeneeskunde
  • Bewegingsapparaat
  • Echografie
J.I.L. Wegerif
Praktijkhoudend huisarts

Aandachtsgebied;

  • Echografie
J.G. Minderhoud
Praktijkhoudend huisarts

Aandachtsgebied;

  • Specialist ouderengeneeskunde
E. Berkenbos
Vaste waarnemend huisarts
N.Tuinstra
Vaste waarnemend huisarts
E. Gerritse
Huisarts in opleiding.
Sjoeke
Teamleider

Voor contact;

teamleidster@hapsv.nl 

Marianne
Physician assistant

Aandachtsgebied;

  • Ouderenzorg
Jenneke
Praktijkondersteuner Urogyneacologie

Aandachtsgebied:

  • Urogynaecologie
Marjan
Praktijkondersteuner

Aandachtsgebieden:

  • Astma/ COPD
  • Diabetes Mellitus
  • Hypertensie/Cardiovasculair Risicomanagement
  • Stoppen met roken begeleiding.
Paulien
Praktijkondersteuner

Aandachtsgebieden:

  • Diabetes Mellitus
  • Hypertensie/Cardiovasculair Risicomanagement
  • Ouderenzorg
Ilse
Praktijkondersteuner

Aandachtsgebieden:

  • Hypertensie/Cardiovasculair Risicomanagement
  • Diabetes Mellitus
Marijke
POH-GGZ

Aandachtsgebied:

  • Geestelijke gezondheidszorg
Chantal
POH-GGZ

Aandachtsgebied:

  • Geestelijke gezondheidszorg
Gea
Doktersassistente/CVRM

Aandachtsgebieden:

  • Triagist 
  • Diabetes Mellitus controle
  • Spreekuur ondersteuning huisarts op het gebied van CVRM
  • Uitstrijkjes Bevolkingsonderzoek Baarmoederhalskanker
  • Begeleiding bij “stoppen met roken”
Ingrid
Doktersassistente

Aandachtsgebieden:

  • Triagist
  • Begeleiding bij stoppen met roken
  • Lean
  • Teamleidster POHs
  • Begeleiding stagiaires
Elisa
Doktersassistente & SOH

Aandachtsgebied: 

  • Triagist
  • Spreekuur ondersteuner huisarts
  • Anticonceptie advies
  • Administratie
Ellen
Doktersassistente & SOH

Aandachtsgebied:

  • Triagist
  • Spreekuur ondersteuner huisarts
  • Media
  • Griepcampagne
  • Protocollen beheer
Anja
Doktersassistente

Aandachtsgebied:

  • Triagist
  • Administratie ouderenzorg
Laura
Doktersassistente

Aandachtsgebied:

  • Triagist
  • Administratie
Ria
Administratief medewerkster

Voor contact:

administratie@hapsv.nl

Geke
Facilitair medewerkster
Jantina
Facilitair medewerkster

Thuisarts.nl

Zoekt u specifieke informatie over gezondheid en ziekten?

Voor medische informatie verwijzen wij u graag door naar de website Thuisarts.nl.
Thuisarts.nl geeft betrouwbare en onafhankelijke informatie over gezondheid en ziekten.

Geef in onderstaand zoekveld aan waar u naar op zoek bent

Apotheek.nl

Zoekt u specifieke informatie over medicijnen?

Voor informatie over medicijnen verwijzen wij u graag door naar de website Apotheek.nl.
Apotheek.nl geeft betrouwbare en onafhankelijke informatie over medicijnen.

Geef in onderstaand zoekveld aan waar u naar op zoek bent

Inloggen in uw medisch dossier?

Met MijnGezondheid.net kunt u 24 uur per dag, 7 dagen in de week online zorgzaken regelen bij uw huisarts of apotheek.
Zo kunt u bijvoorbeeld online een afspraak maken, herhaalmedicatie bestellen of een bericht sturen. Hoe gemakkelijk is dat?

Meer informatie over MijnGezondheid.net