Waar kunnen wij u mee helpen?

Start dropdown content

Herhaal medicatie

U kunt uw herhaalmedicatie online bestellen op MijnGezondheid.net

Bestel uw herhaalmedicatie snel en gemakkelijk online via het patiënten portaal MijnGezondheid.net.

 

 

 

Naar MijnGezondheid.net

Ik wil meer informatie

Ik wil me aanmelden

U kunt herhaalmedicatie ook bestellen via de receptenlijn

Bel (0523) 612363 toets 2

 

 

Einde dropdown content, druk om terug te keren naar de buttonrij
Start dropdown content

Afspraak maken

Online afspraak maken
Bij voorkeur maakt u een afspraak nadat u ingelogd bent bij Mijngezondheid.net. Als u dat niet heeft kunt via deze omgeving een afspraak maken. U kiest zelf met wie en wanneer. Als u voor meerdere klachten een afspraak maakt of meer tijd nodig bent dan 10 minuten vragen wij u telefonisch contact op te nemen met de assistente.
Als u de afspraak heeft gemaakt, staat deze direct in onze agenda.

Afspraak maken via MijnGezondheid.net

 

U kunt ook telefonisch een afspraak maken

Bel (0523) 612363

Link bekijken

Einde dropdown content, druk om terug te keren naar de buttonrij
Start dropdown content
sluiten

Stel een vraag

U kunt uw vraag stellen op MijnGezondheid.net

E-consult
Met een e-consult kunt u minder dringende vragen voorleggen aan uw huisarts, praktijkondersteuner of assistente. Stel uw vraag direct via het patiënten portaal MijnGezondheid.net.

 

 

 

Naar MijnGezondheid.net

Ik wil meer informatie

Ik wil me aanmelden

Bespreekt u uw medische klachten liever direct met een van onze medewerkers?

(0523) 612363 toets 3

Elke werkdag open van 08:00 tot 17:00 uur.

 

 

Einde dropdown content, druk om terug te keren naar de buttonrij
Start dropdown content
sluiten

In- of uitschrijven

Inschrijven in onze praktijk:

Wanneer u zich als patiënt wilt laten inschrijven bij onze praktijk dan kan dat via het  inschrijfformulier.  U bent van harte welkom.  Het ingevulde inschrijfformulier kunt u digitaal inleveren via info@latyrus.nl of u kunt het afgeven bij de balie van de huisartsenpraktijk. Indien nodig nemen wij vervolgens contact met u op voor een intake gesprek. 

Let hierbij op het volgende:

  • Wanneer u reeds een huisarts heeft in Dedemsvaart, verzoeken wij u eerst telefonisch contact op te nemen of langs de balie te komen.
  • Laat u zich uitschrijven bij uw vorige huisarts en vraag of deze uw gegevens naar ons op wil sturen.
  • Vergeet u niet uw zorgverzekeraar te informeren.
  • Graag zien wij uw legitimatie (Paspoort, ID bewijs of rijbewijs) ter identificatie.
  • Voor patiënten die woonachtig zijn in de randgebieden van Balkbrug en / of Dedemsvaart is inschrijven in onze praktijk mogelijk wanneer de afstand van de huisartsenpraktijk tot het woonadres van de patiënt binnen 15 minuten met de auto te rijden is en er geen huisarts in de woonplaats van patiënt of dichterbij het woonadres van patiënt gevestigd is.

Uitschrijven uit de praktijk: 

Indien u buiten uw huidige woonplaats gaat verhuizen dan is het verstandig om een huisarts te zoeken in uw nieuwe woonplaats.

Vul het machtigingsformulier  in en mail deze naar info@latyrus.nl of lever deze bij de praktijk in. Wij zorgen dan dat uw medische gegevens bij uw nieuwe huisarts terecht komen.

Einde dropdown content, druk om terug te keren naar de buttonrij
Start dropdown content
Einde dropdown content, druk om terug te keren naar de buttonrij
Start dropdown content

Tip of klacht melden

U heeft een klacht, en dan?

 

Het bieden van excellente kwaliteit van zorg vinden wij van groot belang. Toch kan het voorkomen dat u niet tevreden bent over de zorgverlening of over algemene praktijkzaken.

 

Natuurlijk hopen wij dat u, wanneer u een klacht heeft over onze huisartsenpraktijk, dit persoonlijk met ons wilt bespreken. Komt u er echter niet uit in een gesprek met uw zorgverlener, dan kunt u (schriftelijk) een klacht indienen. Dit kan middels het klachtenformulier dat u vindt op de website van de huisartsenpraktijk. Dit is een intern klachtenformulier van de Stichting huisartsengroep Avereest, waarvan uw huisartsenpraktijk onderdeel uitmaakt. Ook kunt u natuurlijk via de e-mail, per post of telefonisch een klacht indienen, zonder dat u gebruik maakt van het betreffende formulier. De teamleidster van de huisartsenpraktijk neemt uw klacht in behandeling. Zij zal deze bespreken met de hiervoor verantwoordelijke huisarts. Zij beslissen samen wat eventuele vervolgstappen dienen te zijn. Aan u wordt aangegeven op welke termijn u een inhoudelijke reactie kunt verwachten op de door u ingediende klacht. Deze termijn is niet langer dan 3 weken. De teamleidster of de huisarts zullen zorgdragen voor de reactie aan u.

 

Uw huisartsenpraktijk is aangesloten bij de Stichting Klachten en Geschillen Eerstelijnszorg (SKGE). Op de website van de SKGE vindt u uitgebreide informatie over de inhoud van de klachtenregeling die in het kader van de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz) is opgesteld.

  • Uw gegevens

  • Gegevens van de patiënt

    Dit kan ook de vertegenwoordiger of nabestaande van de patiënt zijn.
  • Bijvoorbeeld ouder, echtgenote
  • Aard van de klacht of tip

  • :
  • Meerdere keuzes mogelijk


    Bij het versturen van dit formulier geef ik toestemming dat deze gegevens mogen worden gebruikt ten behoeve van de verwerking van de tip of klacht
    Uw gegevens zullen niet worden gebruikt voor andere doeleinden en niet worden verstrekt aan derden. Uw gegevens kunnen te allen tijde weer worden verwijderd.
    Voor volledige informatie over het verwerken van uw gegevens zie onze privacystatement


Welkom bij huisartsenpraktijk De Latyrus

MGN
Wij willen u wijzen op de mogelijkheid van het gebruik van het patiënten portaal Mijn Gezondheid.net. Via dit portaal kunt u online een afspraak maken of een vraag stellen (e-consult). Daarnaast kunt u via dit patiënten portaal uw lab uitslagen inzien of herhaalmedicatie aanvragen.

Heldere verwijsafspraken voor iedereen.

Vraagt u zich soms af of u een verwijzing nodig heeft? Of wilt u weten hoelang een verwijzing geldig is of dat u misschien een nieuwe verwijzing van uw huisarts of specialist nodig heeft? U vindt hier het antwoord op al deze vragen. 
 
De verwijsafspraken zijn vastgelegd voor alle verwijzers, zoals huisartsen en medisch specialisten, en andere professionals die betrokken zijn bij een verwijzing.  Ook voor patiënten geeft het document helderheid over de bestaande verwijsafspraken.

Moet ik naar de dokter

Twijfelt u of u contact op moet nemen de huisarts? Gerelateerde afbeeldingsdetails bekijken. Huisartsenpraktijk America/ Van Weeghel – Sevenum

Doorloop de vragenlijst via de website of via de app en ontvang meteen een betrouwbaar advies!

soms is het lastig om zelf te bepalen of u de huisarts moet bellen. U bent wellicht ongerust en wilt zo snel mogelijk een antwoord op uw vragen. 

Dit kan vanaf nu ook online!

Doorloop -voordat u belt- eerst de vragen op de website www.moetiknaardedokter.nl en u ontvangt direct een betrouwbaar advies dat is goedgekeurd door het Nederlandse Huisartsen Genootschap. Snel, veilig en betrouwbaar.

Bij spoed altijd bellen. Deze vragenlijst is alleen bedoeld om advies te geven bij minder dringende zaken. 

 

Thuisarts.nl

Zoekt u specifieke informatie over gezondheid en ziekten?

Voor medische informatie verwijzen wij u graag door naar de website Thuisarts.nl.
Thuisarts.nl geeft betrouwbare en onafhankelijke informatie over gezondheid en ziekten.

Geef in onderstaand zoekveld aan waar u naar op zoek bent

Huisartsenpost Hardenberg

Buiten de praktijkuren wordt de spoedeisende huisartsenzorg verleend door de Huisartsenpost in Hardenberg.

Telefoonnummer: 0900 – 3336333

U krijgt een praktijkassistente van de telefoonpost in Zwolle aan de lijn. Zij vraagt u naar uw klachten. Beantwoord haar vragen zo goed mogelijk. De assistente zal u óf zelf advies geven, óf een afspraak op het spreekuur in Hardenberg geven, óf vragen dat de dienstdoende huisarts u terugbelt, óf een visite afspreken, óf direct een ambulance waarschuwen. De huisartsenpost is uitsluitend bedoeld voor problemen die om medische redenen niet tot de volgende werkdag kunnen wachten. Er komt alleen een dokter bij u op bezoek als vervoer uit medisch oogpunt onmogelijk of ongewenst is. In alle andere gevallen moet u naar de Huisartsenpost komen na telefonische afspraak!

Vacatures

Openingstijden

Handig om te weten

Latyrusblad april 2024

Latyrusblad April 2024

Latyrusblad Januari 2024

Latyrusblad Januari 2024

Latyrusblad December 2023

Latyrusblad December 2023

Meer informatie

  • Hoesten is een natuurlijke manier om de luchtpijp, keel en longen schoon te maken. Door te hoesten haalt u daar slijm, stof en vuil weg.

    Waardoor ontstaat hoesten?
    Aan de binnenkant van uw luchtpijp en longen zit slijmvlies. Dit is huid met een laagje slijm. Eronder liggen zenuwen. Als het slijmvlies beschadigd is, worden deze zenuwen eerder geprikkeld. Hierdoor gaat u hoesten. Ook gaat het slijmvlies vaak meer slijm maken. Ook hierdoor gaat u hoesten.

    Als u veel moet hoesten, kunt u een schrale keel krijgen. Door de schrale keel kunt u nog meer gaan hoesten.

    Wat kunt u zelf doen tegen hoesten:

    • Schraap de keel niet;
    • Drink regelmatig iets (bijvoorbeeld water of thee);
    • Drink eventueel thee met honing, dit verzacht de keel.
    • Bij vastzittende hoest kunt u stomen. Let hierbij op het volgende:

    o   Gebruik geen kokend water, hierdoor kunt u zich verbranden!

    o   Jonge kinderen mogen niet stomen, vanwege het verbrandingsgevaar.

    o   Gebruik  geen menthol. Dit helpt niet en kan de luchtwegen juist irriteren.

    • Bij verkoudheid: een neusspray met zout water kan helpen om uw neus open te houden. U hoeft dan minder door uw mond te ademen. Dit is beter voor uw slijmvliezen, die blijven dan vochtiger. Door droge slijmvliezen kunt u meer gaan hoesten.
    • Hoestdrankjes en andere hoestmiddelen helpen niet. U gaat er niet minder door hoesten. Ze lossen ook geen slijm op. Wel kunnen sommige middelen bijwerkingen hebben. Uw huisarts schrijft deze middelen daarom liever niet voor. Voorbeelden van deze hoestmiddelen zijn: codeïne, noscapine en acetylcysteine (fluimicil).  
  • U kunt bij verschillende medewerkers een afspraak maken via onze website.
    Bij voorkeur doet u dit nadat u bent ingelogd voor Mijngezondheid.net of via de MedGemak app.
    Wij verzoeken u onderstaande informatie over deze afspraken door te lezen en hiermee rekening te houden bij het maken van een afspraak.

    Huisarts en huisarts in opleiding

    • Wij verzoeken u een afspraak te maken bij uw eigen huisarts of met een arts die spreekuur voor haar patiënten doet.
    • De huisarts in opleiding werkt samen met dr. Koelink en dr. Zandstra. Als één van hen uw huisarts is, kunt u een afspraak maken bij de huisarts in opleiding.
    • Als u voor een klacht een vervolg afspraak wil is het handig dit bij dezelfde arts te plannen waar u eerder voor deze klacht bent geweest.
    • Wilt u een dubbele afspraak maken of een afspraak voor een chirurgische ingreep verzoeken wij u om telefonisch contact op te nemen.

     

    Praktijkondersteuner Uro-gynaecologie
    Voor de volgende klachten kunt u een afspraak maken bij Jenneke, praktijk ondersteuner Uro gynaecologie:

    – incontinentie
    – anticonceptie
    – uitstrijkje BVO
    – menstruatieklachten
    – overgangsklachten

    Assistente

    Voor de volgende verrichtingen kunt u bij de assistente een afspraak maken:

    – het controleren van uw bloeddruk
    – oren uitspuiten
    – wratten aanstippen
    – hechtingen verwijderen
    – een  injectie

    Wilt u meer weten over mijngezondheid.net klik dan hier

    Als u vragen heeft over het maken van een afspraak via deze website of mijngezondheid.net vragen wij u contact op te nemen met de praktijk.

  • Wist u dat het mogelijk is om met de huisartsenpraktijk een afspraak te maken via beeldbellen?

    Wanneer beeldbellen?
    Beeldbellen kan handig zijn in situaties waarin lichamelijk onderzoek niet nodig is. U hoeft dan niet naar de huisartsenpraktijk te komen voor een afspraak. Beeldbellen kan bijvoorbeeld als het gaat om een medicatiecontrole of bij psychische klachten. Ook huidplekjes en huiduitslag kunnen door de zorgverlener vaak beoordeeld worden via beeldbellen. U kunt via beeldbellen bij de huisarts, de praktijkondersteuner en de doktersassistente terecht.

    Hoe werkt beeldbellen?
    U belt naar de huisartsenpraktijk voor het maken van een afspraak. De assistente bespreekt met u of een afspraak via beeldbellen mogelijk is. Voor de afspraak ontvangt u per mail een link waarop u op het moment van de afspraak kan klikken. U komt dan in een digitale wachtruimte. Wanneer de huisarts klaar is voor uw afspraak komt er een verbinding tot stad. 

    Is beeldbellen veilig?
    Zeker! Het systeem waarmee beeldbellen mogelijk is, is een beveiligd systeem. Uw privacy is dus gewaarborgd!

  • Wij werken met een vast team van doktersassistentes. Daarnaast zijn er verschillende invalkrachten werkzaam. Bij hen kunt u terecht voor het maken van een afspraak of voor medisch advies. Ook worden er regelmatig assistentes opgeleid in onze praktijk.

    De assistentes zorgen voor een zo goed mogelijk contact tussen u en uw huisarts. Daarom hebben zij soms aanvullende informatie van u nodig. Alle informatie die u geeft blijft strikt vertrouwelijk, want voor alle medewerkers geldt het beroepsgeheim.

    Voor de volgende dingen kunt u bij de assistentes terecht:

    • telefonisch advies bij veel voorkomende medische klachten
    • diabetescontrole
    • bloeddrukcontrole
    • het maken van een uitstrijkje voor het bevolkingsonderzoek baarmoederhalskanker
    • aanstippen van wratten
    • gehoortest
    • urine onderzoek
    • oren uitspuiten
    • wondverzorging
    • hechtingen verwijderen
    • bloedonderzoek (glucose en HB)
    • injecties
    • reizigersvaccinatie
    • begeleiding voor stoppen met roken.
  • CVRM assistente

    Er komt een nieuwe functie in de huisartsenpraktijk: de CVRM assistente. De afkorting CVRM staat voor Cardio Vasculair Risico Management. Dit betekent dat wordt gekeken hoe groot de kans is dat iemand hart- en vaatziekten krijgt.

    Gerda (assistente) heeft hier een opleiding voor gedaan. Dit houdt in dat ze bij patiënten zonder hart- en vaatziekte, maar die wel hoge bloeddruk en/of hoog cholesterol hebben met eventueel medicatie, de jaarcontroles gaat doen. Dit gebeurt volgens een vast protocol.  Ook het screenen van patiënten waarbij mogelijk een verhoogd risico is op hart- en vaatziekten, gaat tot haar taken behoren.  Zij helpt hiermee de praktijkondersteuners die ook nog deels deze taken blijven uitvoeren. 

    We hopen op een fijne samenwerking.

  • Op huisartsenpraktijk De Latyrus werken Charlotte, Gerrie en Miranda als spreekuur ondersteuner huisarts (SOH). 

    Wat houdt de functie van spreekuur ondersteuner huisarts (SOH) in?

    Een doktersassistente die voor deze functie is opgeleid, kan de huisarts ondersteunen in het dagelijkse spreekuur. Soms belt er een patiënt die met spoed zorg nodig heeft. De SOH kan aan die patiënt snel de aandacht en de zorg geven die op dat moment nodig is. Het kan bijvoorbeeld gaan om allergische reacties, wonden, brandwonden of enkelklachten. De SOH ziet de patiënt dan op haar spreekuur. Zij kan deze klachten goed beoordelen en behandelen. Als het nodig is kan de SOH de patiënt ook doorverwijzen naar een specialist. Wanneer het om een complexere situatie gaat, zal de SOH altijd de hulp en het advies van de huisarts vragen.

     

    Het kan dus voorkomen dat u op het spreekuur van Gerrie, Miranda of Charlotte wordt ingepland. 

     

  • Sinds 2011 is er binnen de HAGRO Avereest een spreekuur voor urologische en gynaecologische klachten. Dit spreekuur wordt door praktijkondersteuner Jenneke Meier verzorgd. Huisarts Huibertien Oosterlee heeft hierbij de supervisie.

    Voor welke klachten is dit spreekuur bedoeld?

    • urine incontinentie
    • terugkerende urineweginfecties
    • verzakkingsklachten en pessaria
    • vaginale klachten
    • overgangsklachten
    • anticonceptieadvies
    • spiraaltjes plaatsen en/of verwijderen
    • advies/vragen over SOA

    Misschien heeft u het idee dat er aan uw klachten of ongemakken niets te doen is. Misschien denkt u dat dergelijke klachten niet ‘erg’ genoeg zijn om mee naar de huisarts te gaan. Of misschien voelt u gêne om met een bepaalde klacht naar uw huisarts te gaan. Dan is het uro-/gynaecologish spreekuur misschien iets voor u.

    U maakt een afspraak met praktijkondersteuner Jenneke Meier. Als het nodig i,s bespreekt zij uw klacht met uw huisarts. U wordt dan op een later tijdstip teruggebeld met het advies. Soms zal Jenneke tijdens het consult aan een (vrouwelijke) huisarts vragen om even mee te kijken.

    Vaak is er een oplossing
    Voor veel ongemakken of klachten is er wel degelijk een oplossing of behandeling mogelijk.
    Zo nodig wordt u doorverwezen naar een, op een bepaald gebied, gespecialiseerde zorgverlener.

    Deskundigheid
    Huibertien Oosterlee heeft in 2010 haar Kaderopleiding Urogynaecologie afgerond aan de Radboud Universiteit te Nijmegen. Dit is een 2-jarige opleiding voor huisartsen om meer kennis en vaardigheden op het gebied van urologie en gynaecologie te verkrijgen. Er zijn in Nederland ongeveer 30 huisartsen als kaderhuisarts Urogynaecologie geregistreerd.

    Jenneke Meier heeft zich na haar opleiding tot praktijkondersteuner gespecialiseerd in
    Uro-/gynaecologische klachten. In 2011 heeft zij de opleiding “de inzet van de praktijkondersteuner bij urine-incontinentie” gevolgd. Ze volgt nu na- en bijscholingen op het gebied van urologie en gynaecologie.

    Via deze website kunt u een afspraak maken op het spreekuur van Jenneke.
    Klik daarvoor op afspraak maken boven aan deze pagina.

  • Er zijn binnen de praktijk verschillende praktijkondersteuners werkzaam. Zij nemen een deel van de huisartsentaken over.

    De praktijkondersteuner voor somatische zorg richt zich vooral op mensen met chronische gezondheidsproblemen:

    • suikerziekte (Diabetes Mellitus)
    • astma-COPD
    • hart- en vaatziekten
    • het begeleiden van stoppen met roken
    • specifieke problemen bij ouderen.
  • Binnen de huisartsengroep Avereest werken meerdere praktijkondersteuners geestelijke gezondheidszorg (POH-GGZ).

    De POH-GGZ worden net als de huisarts vanuit uw zorgverzekering betaald en zijn gebonden aan de regels van de privacy. Na elk gesprek wordt een rapportage voor de huisarts geschreven, hetgeen in uw dossier bij de huisarts komt.

    Voordat u bij de POH-GGZ komt, bent u al bij de huisarts geweest. Deze sluit eerst een lichamelijke oorzaak uit. Blijven uw klachten bestaan dan kan er ook een psychische oorzaak zijn. In overleg met uw huisarts kunt u dan een afspraak bij de praktijkondersteuner GGZ laten inplannen. Dit kan bijvoorbeeld bij de volgende klachten:

    • spanningsklachten en problemen met betrekking tot het werk
    • slaapproblemen
    • depressie, angst en paniekklachten
    • psychotische klachten
    • verslavingsproblemen
    • relatieproblemen en problemen met opvoeding kinderen
    • leerproblemen
    • rouw en traumatische gebeurtenissen
    • problemen bij het ouder worden
    • medicatiebegeleiding.

    In het eerste gesprek zullen zij uw klachten inventariseren, vaststellen wat er mogelijk aan de hand is en overleggen wat u er het beste aan kunt doen. Zij kunnen u begeleiding, coaching en ondersteuning bieden met klachten vermindering als doel, zodat u moeilijke omstandigheden in uw leven makkelijker kunt aangaan. In overleg met u kunnen we u zo nodig doorverwijzen naar een specialistische behandeling zoals een psycholoog, psychosociaal therapeut of algemeen maatschappelijk werk.

  • Contact met de huisarts na een ziekenhuis opname

    Het kan voorkomen dat u in contact komt met een andere zorgverlener dan uw huisarts. Bijvoorbeeld een specialist in het ziekenhuis, de ambulance dienst of een huisartsenpost in een andere regio. Dit kan een indrukwekkende ervaring voor u zijn, die u wellicht wilt bespreken met uw huisarts. Meestal krijgt de huisarts bericht van een contact die een patiënt heeft met een zorgverlener, bijvoorbeeld als het gaat om een ziekenhuisopname. Dergelijke berichten worden in onze praktijk door verschillende medewerkers verwerkt. Hierdoor kan het gebeuren dat uw eigen huisarts het bericht niet ziet en geen contact met u opneemt. Wanneer u naar aanleiding van een behandeling of gebeurtenis contact wenst met een huisarts dan adviseren wij u om ons dit te laten weten. Neemt u gerust telefonisch contact op met de huisartsenpraktijk. De assistente staat u graag te woord, zodat met u overlegd kan worden of een afspraak met de huisarts, een telefonisch gesprek of een visite gewenst is.

  • Let op! Als u een reis gaat maken naar het buitenland adviseren wij u de website van het ministerie van buitenlandse zaken nauwlettend in de gaten te houden. 

    Er wordt tegenwoordig veel gereisd. Wanneer u reist naar een land waar de hygiënische omstandigheden anders zijn dan hier in Nederland, bestaat het risico dat u een infectieziekte oploopt. Bovendien zijn er in andere landen soms ziektes die in Nederland niet (meer) voorkomen. Het kan raadzaam zijn om u voor dergelijke ziektes te laten vaccineren.

    Afhankelijk van de reis die u gaat maken, de landen die u bezoekt en uw algehele gezondheidstoestand wordt er een persoonlijk advies gegeven. Dit advies kan telefonisch worden gegeven maar het kan ook zijn dat u op het spreekuur van dokter Boerma wordt uitgenodigd.
    Het advies kan bestaan uit voorlichting over bijvoorbeeld eten en drinken, vaccinaties, geneesmiddelen, hygiëne of specifieke gezondheidsrisico`s per land.

    • Kosten voor reizigersvaccinatie worden geheel of gedeeltelijk vergoed vanuit een aanvullende zorgverzekering. De nota`s kunnen achteraf ingediend worden bij de zorgverzekeraar. Het is raadzaam om vooraf uit te zoeken of de kosten voor u geheel of gedeeltelijk vergoed worden zodat u achteraf niet voor verrassingen komt te staan.
    • De kosten voor reisadvisering bedragen circa € 66, – per persoon. Dit is het tarief voor het advies (telefonisch consult of consult bij de huisarts), het toedienen van de vaccinaties en het vervolgconsult voor een eventuele herhalingsvaccinatie. De kosten voor de te geven vaccins dienen betaald te worden bij de apotheek.
    • Gaat u een rondreis maken? Vraag de assistente van de Latyrus praktijk om een landenkaart van het te bezoeken gebied. Hierop kunt u aangeven waar u precies verblijft en hoe lang u daar precies verblijft.
    • Zodra wij het ingevulde formulier ontvangen en verwerkt hebben, krijgt u van ons telefonisch bericht. Wij streven ernaar om binnen een week contact met u op te nemen. Er wordt dan een afspraak met u gemaakt of er wordt een advies gegeven.
    • Wanneer er vaccinaties worden voorgeschreven dan liggen deze voor het consult klaar bij de apotheek. Deze dient u zelf te halen.
    • Afhankelijk van de reis die u gaat maken en uw gezondheidstoestand kan de assistente u adviseren een afspraak te maken met dokter Boerma. Er wordt een vervolgafspraak gemaakt voor eventuele vaccinaties.
    • Wilt u vanaf het buitenland een overzicht van uw medicatie en een beknopte versie van uw medisch dossier inzien. Dat kan als u aangemeld bent voor mijngezondheid.net, klik op de button informatie en vervolgens op aanmelden MGN.

    Wilt u dat wij voor u uitzoeken welk advies voor uw reis geldt, vragen wij u onderstaand formulier in te vullen tijdig bij ons in te leveren (bij voorkeur 4 weken voor uw vertrek).

     Formulier reizigersvaccinatie

  • Buiten de praktijkuren wordt de spoedeisende huisartsenzorg verleend door de Huisartsenpost in Hardenberg.

    Telefoonnummer: 0900 – 3336333

    U krijgt een praktijkassistente van de telefoonpost in Zwolle aan de lijn. Zij vraagt u naar uw klachten. Beantwoord haar vragen zo goed mogelijk. De assistente zal u óf zelf advies geven, óf een afspraak op het spreekuur in Hardenberg geven, óf vragen dat de dienstdoende huisarts u terugbelt, óf een visite afspreken, óf direct een ambulance waarschuwen. De huisartsenpost is uitsluitend bedoeld voor problemen die om medische redenen niet tot de volgende werkdag kunnen wachten. Er komt alleen een dokter bij u op bezoek als vervoer uit medisch oogpunt onmogelijk of ongewenst is. In alle andere gevallen moet u naar de Huisartsenpost komen na telefonische afspraak!

  • Via onderstaande link wordt u snel doorverwezen naar verschillende formulieren.

    inschrijfformulier

    verhuismachtiging

    Formulier reizigersvaccinatie

     

Medewerkers

Drs. R.P. Boerma
Huisarts

Werkt op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag ochtend.

Drs. S. Broeks
Huisarts

Werkt op maandag, dinsdag, woensdag ochtend en donderdag.

Dr. C.J.L. Koelink
Huisarts

Aandachtsgebied: 

Diagnostiek van huidkanker in de huisartsenpraktijk.

Werkt op maandag, woensdag, donderdagochtend en vrijdag

Drs. A.E. Zandstra
Huisarts

Aandachtsgebied:

Kaderhuisarts GGZ (geestelijke gezondheid zorg)

Werkt op maandag, dinsdag, woensdag en vrijdagochtend.

Els
Teamleidster
Miranda
Assistente

Aandachtsgebied:

  • Spreekuurondersteuner huisarts
Gerda
Assistente

Aandachtsgebied:

  • Diabetes spreekuur
  • Longfuncties
  • Spreekuur ondersteuner CVRM
Anita
Assistente

Aandachtsgebied:

  • Diabetesspreekuur
Gerrie
Assistente

Aandachtsgebied:

  • Begeleiding voor stoppen met roken
  • Uitstrijkjes baarmoederhalskanker
  • Spreekuur ondersteuner huisarts 
Charlotte
Assistente

Aandachtsgebied:

  • Spreekuur ondersteuner huisarts 
  • Uitstrijkjes baarmoederhalskanker
Carmen
Praktijkondersteuner somatische zorg

Aandachtsgebieden:

  • Astma/ COPD
  • Diabetes Mellitus
  • Hypertensie/Cardiovasculair Risicomanagement
  • Begeleiding voor stoppen met roken

 

Evelien
Praktijkondersteuner somatische zorg

Aandachtsgebieden:

  • Astma/ COPD
  • Diabetes Mellitus
  • Hypertensie/Cardiovasculair Risicomanagement
  • Begeleiding voor stoppen met roken
  • Ouderenzorg
Ilse
Praktijkondersteuner somatische zorg in opleiding

Aandachtsgebieden:

  • Diabetes Mellitus
  • Hypertensie/Cardiovasculair Risicomanagement

 

Jenneke
Praktijkondersteuner Uro- gynaecologie

Werkt op dinsdag, woensdag ochtend en vrijdag.

Karin
Praktijkondersteuner geestelijke gezondheidszorg

Werkt op maandag, dinsdag, woensdag en donderdag

Chantal
Praktijkondersteuner geestelijke gezondheidszorg

Werkt op dinsdag, woensdag en donderdag 

 

Marijke
Praktijkondersteuner geestelijke gezondheidszorg

werkt op maandag, dinsdag en donderdag.

Elise
Secretaresse Huisartsengroep Avereest
Ina
Financiële Administratie Huisartsengroep Avereest
Rosita
Facilitair medewerkster
Henriette
Facilitair medewerkster

Apotheek.nl

Zoekt u specifieke informatie over medicijnen?

Voor informatie over medicijnen verwijzen wij u graag door naar de website Apotheek.nl.
Apotheek.nl geeft betrouwbare en onafhankelijke informatie over medicijnen.

Geef in onderstaand zoekveld aan waar u naar op zoek bent

Inloggen in uw medisch dossier?

Met MijnGezondheid.net kunt u 24 uur per dag, 7 dagen in de week online zorgzaken regelen bij uw huisarts of apotheek.
Zo kunt u bijvoorbeeld online een afspraak maken, herhaalmedicatie bestellen of een bericht sturen. Hoe gemakkelijk is dat?

Meer informatie over MijnGezondheid.net