« terug naar vorige pagina

Verbeterplannen

Onze speerpunten ter verbetering!

Vorig jaar heeft uw huisarts het bureau Argonaut gevraagd om een vragenlijst op te stellen zodat we op de hoogte zijn van uw wensen en wij ons kunnen verbeteren. We hebben gevraagd of u hier aan mee wilt werken en een aantal mensen hebben hier bevestigend op geantwoord. De resultaten van dit onderzoek vindt u hier.
Uit het onderzoek komt naar voren dat er een aantal verbeterpunten zijn. Hier zijn we mee aan de slag gegaan of gaan we nog mee aan de slag. Deze punten zijn overigens deels ook te wijten aan de COVID periode en aan de telefooncentrale.
​Gelukkig ontvingen we ook heel veel complimenten en deze gaan we vasthouden uiteraard.

Dit waren de speerpunten ter verbetering;

  • De telefonische bereikbaarheid.
    We zijn binnen de Hagro Avereest in gesprek met twee bedrijven die een nieuwe telefooncentrale kunnen aanbieden zodat we beter bereikbaar zullen zijn, en u de gelegenheid krijgt om een terugbelafspraak te maken.
  • De mogelijkheid om een spreekuurafspraak te maken
    Het artsen- en assistententeam is uitgebreid. We hebben nu een vast team waardoor meer continuïteit.
    Daarnaast hebben een aantal assistentes een opleiding tot SOH (spreekuurondersteuning huisarts) gevolgd waardoor u sneller gezien kunt worden.
  • Sommige patiënten willen graag één vaste arts
    Het artsen- en assistententeam is uitgebreid. We hebben nu een vast team waardoor meer continuïteit.

     

  • Sommige patiënten vinden het prettiger om face to face met de arts te spreken i.p.v. via internet of bellen. (tijdens Corona is hier veel gebruik van gemaakt)
  • Sommige patiënten vinden het niet fijn dat de assistente veel vragen en adviezen geeft. ‘Ze zijn toch geen dokter’
    De opleiding die de doktersassistentes volgen zorgt ervoor dat de assistentes veel kennis van zaken hebben.
    Zij hebben onlangs nog een Triagecursus (een serie van 4 avonden met een trainer) gevolgd, dat betekent dat de assistentes door het stellen van de juiste vragen een inschatting kunnen maken of u direct dringend hulp nodig heeft, een arts u zou moeten bezoeken of een spreekuur afspraak kan aanbieden of dat u voldoende heeft aan een advies.

     

    We bevelen graag het programma ‘MgN’ aan.
    Via de website van de praktijk ( https://www.huisartsengroepavereest.nl/zorgverlener/huisartsenpraktijk-schuttevaer/ ) kunt u zich hiervoor aanmelden. Via MgN kunt u online een afspraak maken, uw gegevens inzien, via een e consult een vraag aan uw huisarts stellen, uw laboratorium aanvragen inzien wanneer ze door de huisarts zijn aangevraagd en uw medicatie herhalen. 

 

Huisartsenpraktijk Schuttevaer – Gezondheidszorg Avereest

Het is mogelijk om, naast het maken van een telefonische afspraak, ook online via MgN een afspraak te maken. In verband met het coronavirus vragen wij u om niet onaangekondigd naar de praktijk te komen.

www.huisartsengroepavereest.nl

 

 

  • We hebben binnen de HAGRO ook assistentes opgeleid tot CVRM assistentes. Deze assistente kan actief aandeel leveren in opsporen en begeleiding van mensen zonder hart- en vaatziekten, maar bij wie wel een verhoogd risico bestaat om deze te krijgen. Op deze manier proberen we een actief aandeel te leveren in de opsporing en begeleiding. Deze begeleiding door de doktersassistente CVRM vindt altijd plaats onder de eindverantwoording van uw huisarts.

 

  • U ziet dat we luisteren naar uw reacties en waar mogelijk ook onze processen hebben aangepast/verbeterd om de zorg voor u optimaal te laten zijn en blijven!

    Met vriendelijke groet, uw huisarts.